Ресурсозберігаючі технології експлуатації контактної мережі за станом для міського електротранспорту

Автор(и)

  • М.В. Хворост Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова
  • І.В. Доманський Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова
  • В.О. Васенко Комунальне підприємство «Міськелектротранссервіс»

Ключові слова:

експлуатація і діагностика, контактна мережа електротранспорту, взаємодія з струмоприймачами, ресурсозберігаючі технології.

Анотація

Робота присвячена вирішенню актуальної задачі – розроблення комплексу науково-обґрунтованих пропозицій умов і заходів, що забезпечують технології експлуатації електротягових мереж на базі енерго- та ресурсозбереження. У роботі розглянуті теоретичні і практичні питання розвитку технологій і ремонту контактної мережі (КМ) за станом для забезпечення процесу перевезень пасажирів. Визначені технічні критерії стану КМ і запропоновані технології обслуговування за станом з контролем параметру, що монотонно змінюється. Запропоновано сукупність діагностичних і надійнісних показників. Узагальнені структурні схеми системи оцінки стану КМ і ранжування ремонтних робіт з урахуванням можливого впливу дефектів. Запропоновано ранжувати їх за трьома характерними ознаками: відмови 1-го роду, при яких КМ як система повністю втрачає свою дієздатність; відмови 2-го роду (часткові), при яких ефективність функціонування КМ зменшується; відмови 3-го роду – відзначаються в елементах КМ за час виконання робіт за поточним складом і ремонту. Показано, що застосування системи технічного обслуговування за станом з контролем параметрів можливо, якщо: умови експлуатації умов КМ не допускають роботу до відмови; за економічними міркуваннями необхідна експлуатація КМ до вироблення ресурсу; пристрої КМ мають високе функціональне значення при недостатньому ступеню резерву; існує високий рівень експлуатаційної технологічності і ремонтно-придатність. Узагальнено основоположні критерії стану КМ і якості струмозняття. Запропоновано технології, які базуються на синтезі імовірнісних методів оцінки параметрів, реальній діагностиці та імітаційному моделюванні стану КМ. Визначені основні критерії стану КМ, які дозволяють оцінити ресурсозбереження при технічному обслуговуванні і ремонті.

Посилання

[1] Problemy zheleznodorozhnogo transporta. Zadachi i puti ikh resheniya: sb. trudov uchenykh OAO «VNIIZHT» / pod red. B.M. Lapidusa, G.V. Gogrichiani. M.: Intekst, 2012. – 260 s.
[2] Ehlektrifikaciya i razvitie infrastruktury ehnergoobespecheniya tyagi poezdov na zheleznodorozhnom transporte: materialy Shestogo mezhdunarodnogo simpoziuma «Ehltrans-2011», 25-28 oktyabrya 2011 goda. SPb.: Peterburgskij gosudarstvennyj universitet putej soobshcheniya, 2013. – 584 s.
[3] Efimov A. V. Nadezhnost' i diagnostika sistem ehlektrosnabzheniya zheleznykh dorog /A. V. Efimov, A.G. Galkin. – M.: UMK MPS Rossii, 2000. – 512 s.
[4] Kiessling F. Contact Lines for Electric Railways: Planning, Design, Implementation, Maintenance / F. Kiessling, R. Puschmann, A. Schmieder, E. Schmieder, 2-nd Edition, Berlin and Munich. Siemens, 2009. – 994 p.
[5] Vologin V. A. Vzaimodejstvie tokopriemnikov i kontaktnoj seti / Vologin V. A. – M.: Intekst, 2006. – 256 s.
[6] Domanskyi I. V. Osnovy enerhoefektyvnosti elektrychnykh system z tiahovymy navantazhenniamy: monohrafiia / I. V. Domanskyi // NTU „KhPI”. – Kharkiv: vyd-vo TOV «Tsentr informatsii transportu Ukrainy», 2016. – 224 s.
[7] Vologin V. A. Monitoringovaya sistema ocenki sostoyaniya kontaktnoj seti / V. A. Vologin, P. G. Tyurnin // Materialy Vserossijskoj nauchno-tekhnicheskoj konferencii «Problemy i perspektivy razvitiya zheleznodorozhnogo transportA». – T.1. – Ekaterinburg: Izd-vo URGUPS, 2003. – S. 373–376.
[8] Efimov A. V. Razrabotka i ispytanie ustrojstva udaleniya gololeda s dvojnykh kontaktnykh provodov impul'sno-rezonansnym sposobom / A. V. Efimov, A. G. Galkin, A. V. Bunzya // Transport Urala. – 2007. – № 1. – S. 105–112.
[9] Domanskij V.T. Opyt i perspektivy sozdaniya ehffektivnoj sistemy diagnostiki kontaktnoj seti zheleznykh dorog Ukrainy / V. T. Domanskij, I. V. Domanskij, A. V. Kornienko // Ehlektrifikaciya i organizaciya skorostnykh i tyazhelovesnykh koridorov na zheleznodorozhnom transporte: materialy
Chetvertogo mezhdunarodnogo simpoziuma «Ehltrans-2007». - SPb.: Peterburgskij gosudarstvennyj universitet putej soobshcheniya, – 2009. – S. 226–232.
[10] Domanskij I. V. Ehkspluataciya kontaktnoj seti po sostoyaniyu i minimumu raskhodov / I. V. Domanskij // Zaliznychnyi transport Ukrainy. – 2009. – № 2/1. – C. 12–15.
[11] Domanskij I. V. Resursosberegayushchaya sistema ehkspluatacii kontaktnoj seti po sostoyaniyu / I. V. Domanskij // Skhidno-Yevropeiskyi zhurnal peredovykh tekhnolohii. – Kharkiv. – 2009. – № 5/6 (41). – S. 51–56.
[12] Domanskyi V. T. Kontseptsiia tekhnichnoho obsluhovuvannia prystroiv elektropostachannia zaliznyts za stanom na bazi yikh diahnostyky i monitorynhu / V. T. Domanskyi, K. V. Pereverziev // Ukrainska zaliznytsia. – 2019. № 3(69). – S. 9–13.
[13] Domanskyi V. T. Modeliuvannia ta eksperymentalni doslidzhennia vzaiemodii kontaktnoi merezhi i strumopryimachiv / V. T. Domanskyi, Pereverziev K. V. // Komunalne hospodarstvo mist. – 2019. – Vyp. 1(147). – S. 146–157.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-30

Як цитувати

Хворост, М., Доманський, І., & Васенко, В. . (2020). Ресурсозберігаючі технології експлуатації контактної мережі за станом для міського електротранспорту. Світлотехніка та Електроенергетика , 2(58), 48–54. вилучено із https://lepe.kname.edu.ua/index.php/lepe/article/view/441