Ресурсозберігаючі технології експлуатації контактної мережі за станом для міського електротранспорту
Ключові слова:
експлуатація і діагностика, контактна мережа електротранспорту, взаємодія з струмоприймачами, ресурсозберігаючі технології.Анотація
Робота присвячена вирішенню актуальної задачі – розроблення комплексу науково-обґрунтованих пропозицій умов і заходів, що забезпечують технології експлуатації електротягових мереж на базі енерго- та ресурсозбереження. У роботі розглянуті теоретичні і практичні питання розвитку технологій і ремонту контактної мережі (КМ) за станом для забезпечення процесу перевезень пасажирів. Визначені технічні критерії стану КМ і запропоновані технології обслуговування за станом з контролем параметру, що монотонно змінюється. Запропоновано сукупність діагностичних і надійнісних показників. Узагальнені структурні схеми системи оцінки стану КМ і ранжування ремонтних робіт з урахуванням можливого впливу дефектів. Запропоновано ранжувати їх за трьома характерними ознаками: відмови 1-го роду, при яких КМ як система повністю втрачає свою дієздатність; відмови 2-го роду (часткові), при яких ефективність функціонування КМ зменшується; відмови 3-го роду – відзначаються в елементах КМ за час виконання робіт за поточним складом і ремонту. Показано, що застосування системи технічного обслуговування за станом з контролем параметрів можливо, якщо: умови експлуатації умов КМ не допускають роботу до відмови; за економічними міркуваннями необхідна експлуатація КМ до вироблення ресурсу; пристрої КМ мають високе функціональне значення при недостатньому ступеню резерву; існує високий рівень експлуатаційної технологічності і ремонтно-придатність. Узагальнено основоположні критерії стану КМ і якості струмозняття. Запропоновано технології, які базуються на синтезі імовірнісних методів оцінки параметрів, реальній діагностиці та імітаційному моделюванні стану КМ. Визначені основні критерії стану КМ, які дозволяють оцінити ресурсозбереження при технічному обслуговуванні і ремонті.
Посилання
[2] Ehlektrifikaciya i razvitie infrastruktury ehnergoobespecheniya tyagi poezdov na zheleznodorozhnom transporte: materialy Shestogo mezhdunarodnogo simpoziuma «Ehltrans-2011», 25-28 oktyabrya 2011 goda. SPb.: Peterburgskij gosudarstvennyj universitet putej soobshcheniya, 2013. – 584 s.
[3] Efimov A. V. Nadezhnost' i diagnostika sistem ehlektrosnabzheniya zheleznykh dorog /A. V. Efimov, A.G. Galkin. – M.: UMK MPS Rossii, 2000. – 512 s.
[4] Kiessling F. Contact Lines for Electric Railways: Planning, Design, Implementation, Maintenance / F. Kiessling, R. Puschmann, A. Schmieder, E. Schmieder, 2-nd Edition, Berlin and Munich. Siemens, 2009. – 994 p.
[5] Vologin V. A. Vzaimodejstvie tokopriemnikov i kontaktnoj seti / Vologin V. A. – M.: Intekst, 2006. – 256 s.
[6] Domanskyi I. V. Osnovy enerhoefektyvnosti elektrychnykh system z tiahovymy navantazhenniamy: monohrafiia / I. V. Domanskyi // NTU „KhPI”. – Kharkiv: vyd-vo TOV «Tsentr informatsii transportu Ukrainy», 2016. – 224 s.
[7] Vologin V. A. Monitoringovaya sistema ocenki sostoyaniya kontaktnoj seti / V. A. Vologin, P. G. Tyurnin // Materialy Vserossijskoj nauchno-tekhnicheskoj konferencii «Problemy i perspektivy razvitiya zheleznodorozhnogo transportA». – T.1. – Ekaterinburg: Izd-vo URGUPS, 2003. – S. 373–376.
[8] Efimov A. V. Razrabotka i ispytanie ustrojstva udaleniya gololeda s dvojnykh kontaktnykh provodov impul'sno-rezonansnym sposobom / A. V. Efimov, A. G. Galkin, A. V. Bunzya // Transport Urala. – 2007. – № 1. – S. 105–112.
[9] Domanskij V.T. Opyt i perspektivy sozdaniya ehffektivnoj sistemy diagnostiki kontaktnoj seti zheleznykh dorog Ukrainy / V. T. Domanskij, I. V. Domanskij, A. V. Kornienko // Ehlektrifikaciya i organizaciya skorostnykh i tyazhelovesnykh koridorov na zheleznodorozhnom transporte: materialy
Chetvertogo mezhdunarodnogo simpoziuma «Ehltrans-2007». - SPb.: Peterburgskij gosudarstvennyj universitet putej soobshcheniya, – 2009. – S. 226–232.
[10] Domanskij I. V. Ehkspluataciya kontaktnoj seti po sostoyaniyu i minimumu raskhodov / I. V. Domanskij // Zaliznychnyi transport Ukrainy. – 2009. – № 2/1. – C. 12–15.
[11] Domanskij I. V. Resursosberegayushchaya sistema ehkspluatacii kontaktnoj seti po sostoyaniyu / I. V. Domanskij // Skhidno-Yevropeiskyi zhurnal peredovykh tekhnolohii. – Kharkiv. – 2009. – № 5/6 (41). – S. 51–56.
[12] Domanskyi V. T. Kontseptsiia tekhnichnoho obsluhovuvannia prystroiv elektropostachannia zaliznyts za stanom na bazi yikh diahnostyky i monitorynhu / V. T. Domanskyi, K. V. Pereverziev // Ukrainska zaliznytsia. – 2019. № 3(69). – S. 9–13.
[13] Domanskyi V. T. Modeliuvannia ta eksperymentalni doslidzhennia vzaiemodii kontaktnoi merezhi i strumopryimachiv / V. T. Domanskyi, Pereverziev K. V. // Komunalne hospodarstvo mist. – 2019. – Vyp. 1(147). – S. 146–157.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).